6. mai 2015

Onsdagsfri og siste nytt

Hei!

Her er det onsdag og min fridag. Annenhver onsdag har jeg fri fra en jobb som til tider kan være ganske stressende med mye kav og mas.
Denne uka merket jeg at det var nok. Mandag var et lite helvete og jeg orket ikke mer, så i går la jeg inn fraværsmelding på både jobbtelefon, mail og jobbmobil og slo den av.
Det føltes deilig.

Våknet til sol og flott vær i dag, men det går tregt og jeg har ikke gjort stort.
Bella og jeg har delt en yoghurt ute i bakgården og det var vi begge fornøyde med.

Høsten har kommet hit, men været er jo fortsatt bra.
Nyter høsten og ønsker den hjertelig velkommen.

Jeg begynte på 2.termin på sølvsmykkekurset sist uke.
Hjerteanhenget er endelig ferdig og jeg har lagt ut et lite bilde på høyre side her og en ny side hvor du kan sjekke prosjektene mine etterhvert som de blir ferdige.

Trives bra på kurset og lærer masse. Det er også trivelig og ikke minst avslappende å se hva de andre elevene lager. Det er noen heldige hustruer, døtre og barnebarn der ute som får mange flotte sølvsmykker! Ingen ser ut til å selge smykkene, de blir gitt bort til familien.
Jeg har nok ikke kommet så langt enda at jeg kan lage smykker for andre, men håper en dag å komme dit. Det er jo veldig personlig å motta et smykke laget spesielt for deg!

Sølvanheng


I påska dro vi til Melbourne. Det er ca 10 år siden sist vi var der - og det var også i påska!
Mye har endret seg siden sist vi var der. For 10 år siden var det vanskelig å finne en kafe som var åpen for frokost i påskehelga og butikkene var stengt.
Denne gangen var det meste åpent og vi fant så mange flotte kafeer og restauranter at det var en fryd.
Litt shopping fikk vi gjort også, men det ble spart til siste dagen.
Her skulle det i stedet slappes av og vi var åpne for sightseeing og opplevelser!

Jeg tok ikke så mange bilder denne gangen. Det var godt å bare nyte fridagene og å være sammen med mannen min på tur.
Vi fant ut at vi godt kunne ta flere helgeturer for å komme oss bort litt. Det falt i mersmak.

I helgene har vi våres ukentlige sykkelturer. Deilig å komme seg ut og få svettet litt.
Hodet renses for slagg og stress :) og man kommer hjem god og sliten.

I mars deltok jeg i min første mountainbike konkurranse. Var litt spent på dette og forventet at alle var mye sprekere, men det gikk overraskende greit. Vant ikke selvfølgelig, men var ikke sist heller.
Darlingen fulgte med meg (han ville nok heller ha tatt lengste løypa), men han er god og snill og ville at jeg skulle trives. Så blir det kanskje ny konkurranse neste år.

Her er vi. Bilder fra Photos4sale.



Ha det så bra alle sammen! Tid for en kopp te her.
Fridagen skal nytes til fulle

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar.
Koselig å høre fra dere som er innom sida mi.
Ha en fin dag!