4. apr. 2011

Morris & James keramikk

I helga ble jeg tatt med på overraskelsestur av min kjære da det var dagen min og han er ekspert på nettopp overraskelser.
Så det var bare å pakke veska og hive seg i bilen lørdag morgen.
Turen gikk nordover, forbi nydelig landskap, vingårder og gallerier. Landskapet er veldig spesielt, med store grønne åser så langt øyet kan se. Turen gikk helt til Matakana, ca 45 minutter nord for Auckland hvor keramikkbutikken Morris & James holder til.
For en nydelig plass og for et sted!

Bilde fra www.purematakana.co.nz

Man føler roen senke seg så fort man har parkert bilen og går igjennom porten til utegården deres.
I utegården står flere keramikkrukker utstilt som man kan titte på mens man har en kaffe hos the Pottery Cafe.

Jeg tok mange, mange bilder, men skjønte etter hjemkomst hvorfor kameraet var så "rart". Jeg hadde filmet i stedet for å ta bilder. Heldigvis fant jeg denne filmsnutten fra Morris&James hvor du kan se både kafeen, hvordan krukkene blir laget, butikken etc. Nyt!



Etter flere runder i butikken, ble denne nydelige krukka med hjem. Er den ikke flott?

Nytt familiemedlem - fra Aztek kolleksjonen


Opening Hours:
9am till 5pm daily

Open 7 days per week all year round except:
Good Friday
Christmas and Boxing Day
Anzac Day morning
Thursday before the annual Labour Weekend Sale

FREE tour everyday at 11.30 (groups of over 12 please call us to arrange)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar.
Koselig å høre fra dere som er innom sida mi.
Ha en fin dag!