3. feb. 2011

Shopping i Newmarket

Oh my gosh! Oh my gosh! Shoppaholic monster is back!

Etter en uke på gården var det på tide med litt shopping terapi, så jeg tok toget til Newmarket som ligger ca. 5 minutters togtur fra Auckland sentrum. Deilig å se byen igjen og alle butikkene og kafeene...ahhh...
Sjekk ut denne lille filmsnutten fra Newmarket (klikk på 30 sek. filmsnutt).

Første stopp var Cue, australsk high street kjede kjent for klassiske kvalitetsklær med en småfrekk twist.
Hjemme har det jo ikke vært for vane å være formelt kledd på jobb, men her i Auckland er det forventet og når jeans kan brukes kun én dag i uka (Casual Friday), tenkte jeg det var best å samle inn noen få kontorantrekk som kan kombineres med tidligere kjøpte antrekk fra samme sted. Det var ikke akkurat et problem. Jeg møtte en meget servicevillig butikkansatt som hadde masse ideer og dynget meg ned med antrekk jeg ikke en gang hadde sett selv. Så morsomt!

Allanah Hill


Etterpå var det cargoshorts jakt. Da er JeansWest et kjekt sted å stikke innom. De har et godt utvalg av fritidstøy. Jeg ønsket meg et par som var smarte nok til å bruke i byen. Og det fant jeg.
Etterpå stakk jeg innom General Issue i Nuffield Street. De selger merker som Abercrombie & Fitch og Hollister. Begge merkene er kjente for sine myke bomullsklær. Nuffield Street er et nytt shopping område i Newmarket (parallelt til Broadway) med en godt utvalg av kvalitetsbutikker og kafeer.

Fra Nuffield Street
Etter dette var det på høy tid med lunsj. En av mine favorittkafeer i Newmarket er Baci Lounge i Rialtobygget. Baci Lounge er en kombinert kafé og bokhandel hvor mottoet er "where the coffee has body, the books have minds and the business has a soul". Det sier vel alt.
Mens du nyter deilig koffein og lett lunsj, kan man bla igjennom bokhandelens utvalg av bøker samtidig som man kan titte ned på hovedgata Broadway.

Rialtobygger har også byens beste kino (etter min smak). Rialto cinema viser både europeiske og lokale filmer og har stadig nye filmfestivaler på gang. Neste filmfestival er Windows of Europe som starer i mars.


Karen Walker - velkjent designer fra NZ
Det ble ikke mest fotografering i dag. Beklager så mye. Det var bare en nytelser å være tilbake i byen igjen og kameraet ble glemt bort litt. Neste gang stikker jeg innom en annen del av Auckland og du kan bli med (via bloggen i alle fall).

Vi sees!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar.
Koselig å høre fra dere som er innom sida mi.
Ha en fin dag!